מהו לוגו ומדוע אנו זקוקים לו כל כך

מאת רני רדזלי

לא רק חברות גדולות זקוקות ללוגו (סמליל בעברית). כל עסק או ארגון שמעוניין להגיע לתודעה של הלקוחות שלו זקוק ללוגו. לעסקים קטנים ובינוניים, לוגו טוב הוא נכס חשוב ביותר.

אז מה זה לוגו?
לוגו הוא אותו אלמנט גרפי שמורכב מטקסט, או מטקסט שמצורף לו אלמנט גרפי נוסף אבסטרקטי או פיגורטיווי, אותו אנו מכנים סמל.
הלוגו מייצג את העסק, הארגון או המוצר שלכם. הוא מספק ללקוחות שלכם את הרושם הראשוני אודות העסק. אותו לוגו יישאר חקוק בזיכרון של הלקוח וייצג מאותו רגע את העסק שלכם בעיניו. הלוגו יאפשר לו לזהות את העסק שלכם באופן מיידי בפעם הבאה שהוא ייתקל בכם, במוצרים שלכם, באתר האינטרנט או בפרסומים שלכם.

מטרתו של הלוגו היא לבודד ולייחד את העסק שלכם מעסקים מתחרים שלכם, ולבנות תדמית שתביא להכרה בעסק שלכם.
הלוגו ממצה את ה"אישיות" של העסק לאלמנט אחד ויחיד שמגדיר את מהות העסק.
הלוגו הוא הרבה מעבר לטקסט שבו כתוב שם העסק שלכם. הוא אמור לשדר ללקוחות שלכם את הערכים של העסק שלכם, בין אם הם אמניות, איכות או על ערך אחר אותו תהיו מעוניינים לשדר.
לוגו טוב "יעזור" ללקוחות הן הקבועים והן הפוטנציאלים שלכם לזכור אתכם.
לעיתים אנשים זוכרים ומזהים לוגו מסוים על פי הצבעים והצורות שממנו הוא מורכב, טוב יותר מאשר שהם זוכרים את שם העסק.

הלוגו מייצג ויזואלית את המוניטין של העסק שלכם. הלוגו שלכם הוא הדבר המזוהה ביותר עם העסק שלכם, בעיניי כולם. מראשון הספקים שלכם ועד לאחרון הלקוחות.
כל אותם אנשים ישפטו את העסק שלכם על פי המסר שהתדמית הגרפית של העסק משדרת, ובראשה הלוגו.
אתם יכולים להיות לגמרי מקצועיים בתחום העיסוק שלכם, והמוצרים או השירותים שלכם יכולים להיות מאוד איכותיים וברמה גבוהה. אבל אם הלוגו לא ישדר את התחושה הזאת, אז אנשים יקבלו רושם מוטעה ולא יעשו איתכם עסקים או לא ירכשו את המוצרים שלכם. לוגו טוב יעורר הכרה ואמון מצד הלקוחות שלכם.

הלוגו הוא המרכיב החיוני והמרכזי בתדמית הגרפית של העסק. לוגו טוב הוא הבסיס לתדמית גרפית טובה של העסק. מידע נוסף אודות תדמית גרפית ניתן למצוא במאמר בניית תדמית גרפית לעסקים קטנים.

כמה מילים לגבי עיצוב לוגואים.
אף אחד לא מצפה שתעצבו את הלוגו שלכם בעצמכם. כמו בכל תחום אחר, תנו למקצוענים לעשות את העבודה. לוגו שיעוצב על ידי אדם שאינו מקצועי בתחום העיצוב הגרפי ובניית התדמית, יראה חובבני ויגרום נזק לתדמית העסק שלכם.
אז מה הופך לוגו ללוגו טוב?
דבר ראשון, קריאות. קריאות זאת אומרת שניתן יהיה לקרוא את הלוגו בקלות, בלי שיהיו ספקות לגבי מה כתוב בו. הלוגו שלכם יכול להיות הכי מדהים, מקורי ויצירתי בעולם, אבל אם לא יצליחו לקרוא בו את שם העסק אז הוא פשוט לא טוב. זה יהיה מאוד בעייתי אם יקראו בלוגו שם אחר שהוא לא שם העסק שלכם.
קריטריון נוסף הוא שהלוגו יהיה מותאם לקהל היעד. הלוגו צריך "לדבר" לקהל היעד הספציפי של העסק שלכם. לוגו טוב יעשה רושם חיובי ויחדור לזיכרון של אנשים. דבר זה יקרה כאשר הלוגו יעביר בצורה ייחודית תחושה או מסר שיכוונו לתחום שבו העסק שלכם פועל, ובאותו זמן ייתן הרגשה של אמינות ומקצועיות.

מספר מילים נוספות, בנושאים מעט יותר טכניים.
עיצוב של לוגו חייב להיות פשוט. הפשטות הזו מומלצת גם מסיבות עיצוביות, אבל גם מסיבות טכניות. למה הכוונה? לוגו חייב לעמוד במבחן טכני של מגוון גדלים ופורמטים הן במדיה המודפסת והן בדיגיטלית, כלומר מסך. הוא גם צריך לעמוד במבחן של צבע מול שחור לבן. איך יראה לוגו צבעוני בראש דף נייר שתשלחו בפקס? פקס הרי עובר בשחור לבן.
שימו לב שרוב הלוגואים של החברות הגדולות בעולם, ואף בארץ, מורכבים מצבע אחד או שניים, ולא יותר מכך. יש לכך סיבה טובה.

לאחר שמעצב גרפי עיצב לכם לוגו, השתמשו בלוגו בחוכמה. מה זאת אומרת?
"עיזרו" לאנשים לקשר בין הלוגו לעסק שלכם. שימו את הלוגו שלכם על כל פריט מודפס או דיגיטלי שהעסק שלכם יפיק. ככל שאנשים יתקלו בלוגו שלכם יותר פעמים, כך הם יזכרו את העסק שלכם יותר.

לסיכום:
ללוגואים יש חשיבות רבה ביותר עבור עסקים קטנים, לא פחות מאשר לגדולים.
בימינו לכל גוף, עסק או ארגון יש לוגו. זו פשוט הדרך בה מכירים ומזהים אותם.
עיצוב הלוגו הוא מאוד חשוב, משום שהוא היסוד שעליו תבנה כל תדמית העסק שלכם.
הלוגו שלכם הוא הדבר שמזוהה יותר מכל עם העסק שלכם בעיניי אנשים. לכן אתם צריכים להשקיע בלוגו טוב.
בהצלחה.

חזרה למאמרים