כרטיסי ביקור יוצרים קשרים

מאת רני רדזלי

לא מזמן התקשרה אליי לקוחה, מישהי שעיצבתי עבורה את התדמית הגרפית לעסק קטן שהיא פתחה, סתם לשאול מה נשמע, מה העניינים ואיך הולך.
פיטפטנו קצת על החיים, קצת על עסקים, ועל עוד כל מיני דברים. היא סיפרה לי מה מצב העסק הקטן שלה ואני סיפרתי לה מה מצב העסק הקטן שלי.
בשלב מסויים שאלתי אותה אם לא נגמרו לה כבר אלף כרטיסי הביקור שהדפסנו לה לפני חצי שנה, כשהיא פתחה את העסק שלה.
נגמרו? אני כמעט ולא מחלקת. למי כבר יש לי לחלק?, היא אמרה בהפתעה.

אז בואו נדבר לרגע על כרטיסי ביקור, ולמה זה חשוב לחלק כמה שיותר מהם.
כל בעל עסק חייב שיהיה לו כרטיס ביקור. למה?
ראשית כל, נתינת כרטיס ביקור היא הדרך המהירה, הנוחה והמקובלת ביותר לתת ללקוח, ללקוח פוטנציאלי או לספק פוטנציאלי את פרטי ההתקשרות שלכם, או במילים אחרות את המידע כיצד ניתן להשיג אתכם.
בכרטיס יפורטו הפרטים הבסיסיים: מהו שם העסק שלכם, שאותו יראו בצורת לוגו, מה השם שלכם, מה תפקידכם בעסק, מהם מספרי הטלפון, הפקס והסלולר, מהי הכתובת, מהי כתובת האי-מייל, מהי כתובת אתר אינטרנט ובנוסף כל פרט שברצונכם לפרסם על גבי הכרטיס.

מלבד הצד הפרקטי של נתינת פרטי התקשרות, לכרטיס הביקור תפקיד נוסף, לא פחות חשוב, שהינו העברת מסר תדמיתי ושיווקי.
כרטיס הביקור שלכם מייצג אתכם. או לייתר דיוק את העסק שלכם. אל תהרסו את הרושם הראשוני בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, בכך שתעניקו להם כרטיס חובבני. אתם הרי לא רוצים לתת ללקוחות שלכם את הרושם שהשירותים או המוצרים שאתם מוכרים להם, הם לא מקצועיים או לא איכותיים. כרטיס ביקור שייראה טוב, גם יישאר בזיכרון של הלקוחות, וגם יראה להם שאתם אנשים שדואגים לכל פרט, וייתן תחושה שהעסק שלכם הוא עסק שמכבד את עצמו.

תמיד, אבל תמיד, תקחו איתכם כמות מכובדת של כרטיסי ביקור, לכל מקום אליו תלכו.
הרי לעולם לא תדעו מי יהיה הלקוח הפוטנציאלי הבא שלכם והיכן תפגשו אותו.
זה עלול להיות הבחור שעומד בתור לפניכם בסופרמרקט, זו יכולה להיות הגננת של הבן שלכם, זה יכול להיות חבר מהמילואים, זה יכול להיות טכנאי המחשבים שבא לתקן את המחשב שלכם. תחשבו בכמה אנשים אתם נתקלים במשך היום. כל אחד מהאנשים האלו הם לקוחות פוטנציאליים של העסק שלכם.

התלבטות גדולה של בעלי העסקים בנושא כרטיסי הביקור, היא למי לתת כרטיס ביקור. הרי לרובם של העסקים יש קהל יעד ספציפי, ולא כל אחד הוא לקוח פוטנציאלי.
למשל חנות נעליים לנשים. בתור בעלי חנות שכזו אתם תחלקו כרטיסי ביקור רק לנשים?
לדעתי התשובה היא לא. תחלקו גם לגברים. הרי לכל גבר יש אישה, או חברה, או אחות, או אמא, או סבתא, או ידידה, שתצטרך נעליים מתישהו. לא?
הגישה שלי אומרת – חלקו כרטיס ביקור לכולם. לעולם אין לדעת לאן הכרטיס הזה יתגלגל ומי ישאל את בעל הכרטיס אם הוא במקרה מכיר. אנחנו הרי מדינה קטנה, וכולם מכירים את כולם.

לסיכום:
כרטיסי הביקור שלכם יכולים לעזור לכם ליצור קשרים.
אז קדימה, להתחיל לחלק אותם.
בהצלחה.

חזרה למאמרים